Picknick-premiär!

Det är ju fantastiskt fint vårväder idag, så efter den där dåliga starten på dagen, så tänkte jag att nu kan det bara bli bättre! Så vi packade ihop oss och gav oss ut på promenad!



30 min i rask takt med dubbelvagnen är rätt kämpigt faktiskt! ;)

När vi kom tillbaka till gatan var det dags för årets första picknick! Tjoho, vad underbart mysigt!





Kaffe och äpple till mamman, saft och ballerina till Julia! :)
Mums!



Lilla Josefin låg gott och sov i sin vagn, så när vi fikat klart kunde Julia och jag leka i lekparken en stund, alldeles själva! Underbart att få spendera lite egentid med henne!



Sötnosen!



Tussilago hittade vi...



...och krokusar!

Vi plockade med oss lite påskris in också, det ska kläs med fjädrar när mamman har rotat fram lite påskpyssel! :)
Och sen gick vi till trädgården o rensade i lite trädgårdsland! Julia hjälpte till jättebra och fick såklart åka skottkärran till komposten!
Tänk vad kul det kan vara, minns själv hur roligt det var som liten! ;)



Superkul att åka skottkärra! :)

En väldigt härlig förmiddag blev det! Och vad energi man får av lite sol och värme! Jag älskar våren! Det är nog faktiskt min favoritårstid!

Nu sover mina prinsessor och jag har cyklat mina 6 km, känner mig nöjd! Ska unna mig en kopp kaffe nu!
:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smultronmamman

Livet som lycklig tvåbarnsmamma!

RSS 2.0